بخشنامه های وام های بدون ضامن بانک ها با اعتبارسنجی

توسعه صادرات

توسعه صادرات

عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش های دولتی، عمومی و خصوصی.

پرداخت تسهیلات بدون نیاز به ضامن 

پرداخت تسهیلات خرد برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش های دولتی، عمومی و خصوصی بدون نیاز به ضامن، در صورت وجود جامع هدف در قالب عقد مرابحه و حداکثر طی دوره بازپرداخت پنج ساله و با نرخ سود 18 درصد، ضمن انجام فرآیند اعتبارسنجی و متناسب با تعیین رتبه اعتباری مشتریان، با در نظر گرفتن منابع و مصارف بانک انجام میشود.

گروه بندی مشمولین:
گروه الف:
شاغلین، بازنشستگان، مستمری بگیران دستگاه های اجرایی دولتی ( شامل وزارتخانه ها، سازمان های دولتی، شرکت های دولتی و ...) نهاد های عمومی غیردولتی و سایر شرکت های معتبر خصوصی حسب تشخیص بانک که واریز حقوق شان نزد بانک توسعه صادرات ایران است و دارای رتبه A,B,C می باشد.
مبلغ تسهیلات : تا 500 میلیون ریال : بدون ضامن با نامه کسر از حقوق.
مبلغ تسهیلات : از 500 تا 1000 میلیون ریال : بدون ضامن با نامه کسر از حقوق با اخذ سفته یا چک، حسب مورد.
گروه ب: 
کارکنان سایر شرکت های بخش خصوصی به تشخیص بانک که مشمول گروه الف نبوده و واریز حقوق شان نزد بانک است و دارای رتبه اعتباری AوB می باشند.
مبلغ تسهیلات : تا 500 میلیون ریال : بدون ضامن با نامه کسر از حقوق، با اخذ سفته یا چک، حسب مورد.
مبلغ تسهلات : از 500 تا 1000 میلیون ریال : یک نفر ضامن معتبر با اخذ سفته یا چک، برحسب مورد.
گروه ج : 
مشمولین بند ب که دارای رتبه اعتباری C می باشند.
مبلغ تسهیلات تا 1000 میلیون ریال یک نفر ضامن معتبر با اخذ سفته یا چک.
سایر شرایط دریافت تسهیلات عبارت است از امضاء قرارداد لازم الاجرا و احراز توان بازپرداخت تسهیلات توسط متقاضی.

لازم به ذکر است که بخشنامه جدید به معنای تعلق وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن به همه متقاضیان نمی باشد.
صرفا افرادی که حائز شرایط دریافت وام های خرد باشند از این پس می توانند از تسهیلات بدون ضامن استفاده نمایند.
حساب واریز حقوق متقاضیان تسهیلات باید نزد بانک باشد.


بانک توسعه صادرات ایران در تاریخ 1400/11/10 طی بخشنامه داخلی شماره ب/018/07/295  رو در اجرای دستورات مقام عالی وزارت متبوع در جلسه مدیران ارشد نظام بانکی کشور مورخ نهم بهمن ماه 1400 و همچنین بخشنامه مورخ 29 دی ماه معاون محترم امور بانکی، بیمه، و شرکت های دولتی، موضوع "عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خود برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش های دولتیف عمومی و خصوصی " را به شعب و واحد های داخلی خود ابلاغ کرد.
در این بخشنامه تاکید شده است که مدیریت امور شعب و بازاریابی ( بر اساس اعلام شعب تابعه ) و معاونت اعتبارات، ( موضوع بند های 1 و2 در جدول ضمیمه نامه شماره 62/180492 مورخ 1400/10/29 وزارت امور اقتصادی و دارایی)، مراتب را در اسرع وقت جهت اقدام لازم به مدیریت امور برنامه ریزی و بهبود روشها اعلام نمایند.
در بخش دیگری از این بخشنامه آمده است واحد های بانک نسبت به انجام موارد ذیل حداکثر ظرف 24 ساعت اقدام کرده و گزارش آن را ارسال نمایند.
1- در اجرای موضوع مذکور ، بخشنامه داخلی آن بانک و همچنین فرآیند و جزئیات اقدام شعب، در پایگاه اطلاع رسانی بانک متبوع، درج و به نحو مقتضی به اطلاع عموم مشتریان و مسئولین شعب برسد.
2-کلیه واحد های بازرسی موظفند با تشکیل هیـأت ویژه نسبت به بازرسی سرزده و هچنین نظارت مستمر بر حسن اجرای بخشنامه مذکور اقدام نمایند.
3-آدرس سامانه رسیدگی به شکایات آن بانک و همچنین آدرس سامانه نظارت مردمی وزارت متبوع (bazrei.mefa.ir )در پایگاه اطلاع رسانی و همچنین کلیه شعب بانک به نحو مقتضی در اختیار مشتریان محترم قرار گیرد.
4-کلیه شکایات مردمی در خصوص موضوع مذکور ظرف مدت 48 ساعت رسیدگی و ضمن برکناری متخلفان احتمالی، مراتب به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و حسب مورد به کمیته انضباطی اعلام گردد. مراجع رسیدگی مذکور موظفند با قید فوریت نسبت به صدور رأی اقدام نموده و نتیجه را به این مرکز اعلام نمایند.

آخرین بروزرسانی : چهارشنبه , 20 بهمن 1400

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
1400/12/18 چهارشنبه
logo

کردیت اسکورینگ
مرجع تخصصی مفاهیم گزارش های اعتبارسنجی

      creditscoring linkedin  creditscoring twitter  creditscoring
1400/12/18 چهارشنبه
2020© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت سیگما  میباشد.