بخشنامه های وام های بدون ضامن بانک ها با اعتبارسنجی

بانک سپه

بانک سپه



شرایط اعطای تسهیلات خرد به شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی دولتی (شامل وزارتخانه ها، سازمان های دولتی، شرکت های دولتی و...)، که حقوق خود را از بانک سپه دریافت می نمایند به شرح زیر اعلام می شود: 

الف) اعطای تسهیلات به حائزِین رتبه اعتباری A و B و C تا سقف پانصد میلیون ریال، بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق واحد مربوطه و مبلغ بیش از پانصد میلیون ریال تا یک میلیارد ریال بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق با اخذ سفته صورت پذیرد.

ب) ارایه تسهیلات به اشخاص فاقد رتبه اعتباری و رتبه های اعتباری پایین تر از C مطابق ضوابط و مقررات ابلاغی قبلی است.

ج) مفاد اطلاعیه شماره 343‏/98‏/3 تاریخ 15‏/07‏/1398، مبنی برعدم دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و تکمیل وکالت نامه مربوطه به قوت خود باقی است.

شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت های معتبر خصوصی به تشخیص بانک می توانند از شرایط جدید دریافت تسهیلات خرد، کمتر از یک میلیارد ریال، استفاده کنند.
متقاضیان تسهیلات خرد بر اساس بخشنامه جدید وزارت امور اقتصادی و دارایی در درجه اول، باید شرایط کلی تسهیلات نظیر نداشتن چک برگشتی، بدهی بانکی و امثال آنها را داشته و در درجه دوم، رتبه اعتباری آنها A،Bو C باشند. همچنین متقاضی باید درخواست تسهیلات و مدارک را به بانکی که حقوق خود را از آنجا دریافت می کند، تحویل دهد.
بر اساس این گزارش، شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت های معتبر خصوصی به تشخیص بانک دارای رتبه اعتباری A،Bو C قادر به دریافت تسهیلات تا سقف 500 میلیون ریال بدون نیاز به ضامن و صرفا با نامه کسر از حقوق و از 500 میلیون ریال تا یک میلیارد ریال بدون ضامن، با نامه کسر از حقوق و سفته هستند.
این گزارش می افزاید: کارکنان شرکت های معتبر خصوصی به تشخیص بانک و دارای رتبه اعتباری A و B برای دریافت تسهیلات تا سقف 500 میلیون ریال نیازی به ضامن نداشته و فقط با تسلیم نامه کسر از حقوق می توانند تسهیلات فوق را بگیرند؛ اما این دسته از متقاضیان برای استفاده از تسهیلات 500 میلیون ریال تا یک میلیارد ریال نیاز به یک ضامن و سفته دارند.
بر اساس این گزارش، پرداخت تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال به کارکنان سایر شرکت های خصوصی و دارای رتبه اعتباری C  با معرفی یک ضامن و تسلیم سفته امکان پذیر است.
در پایان تأکید می شود، متقاضیان دارای رتبه اعتباری کمتر از C یا فاقد آن، مشمول مقررات جدید تسهیلات خرد بانکی نخواهند شد و پرداخت تسهیلات به آنها مطابق مقررات و دستورالعمل های داخلی بانک است.  
ردیف مشمولین  تا 50 میلیون تومان  از 50 تا 100میلیون تومان
1 شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دارای رتبه اعتباری A و B و C :
دستگاه های دولتی 
نهاد های عمومی غیردولتی
شرگت های معتبر خصوصی (به تشخیص بانک)
بدون ضامن :
نامه کسر از حقوق
بدون ضامن :
نامه کسر از حقوق + سفته بر حسب مورد
2 کارکنان سایر بخش های خصوصی که به تشخیص بانک مشمول ردیف اول نبوده و واریز حقوقشان نزد بانک است و دارای رتبه A و B هستند. بدون ضامن:
نامه کسر از حقوق سفته بر حسب مورد

 
نیاز به ضامن:
یک نفر ضامن + سفته بر حسب مورد
 
3 کارکنان سایر شرکت های خصوصی که مشمول ردیف 1 و 2 نبوده و داری رتبه C باشند. نیاز به ضامن:
یک نفر ضامن + سفته بر حسب مورد
 

تصاویر مرتبط با بخشنامه

.
جهت دانلود فایل بخشنامه دریافت تسهیلات بدون ضامن با اعتبار سنجی کلیک نمایید

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
1400/12/18 چهارشنبه
logo

کردیت اسکورینگ
مرجع تخصصی مفاهیم گزارش های اعتبارسنجی

      creditscoring linkedin  creditscoring twitter  creditscoring
2020© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت سیگما  میباشد.