خبرهای مرتبط اعتبارسنجی

وثیقه بانکی برای وام های خرد مبتنی بر اعتبارسنجی بانکی به زودی تسهیل میباید

وثیقه بانکی برای وام های خرد مبتنی بر اعتبارسنجی بانکی به زودی تسهیل میباید

مواردی مانند چک و سفته وام گیرنده یا ضامن، اوراق بهادار، سهام عدالت، قرارداد لازم الاجرا، طلا، خودرو، تایید افراد به وسیله شورای اسلامی روستا و... میتوانند به عنوان وثیقه لازم برای تسهیلات مورد قبول بانکها قرار گیرند.

طبق بیانیه روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر صالح آبادی در گفتگویی که با خبرنگاران داشت در ارتباط با آسان شدن دسترسی مردم به  تسهیلات بانکی خرد و قرار دادن وثیقه هایی که در توان آنها باشد بیان کرد: با توجه به دستورالعمل عملکردی بانکها که در اسرع وقت به آنها اعلام میشود، مواردی مانند چک و سفته وام گیرنده یا ضامن، اوراق بهادار، سهام عدالت، قرارداد لازم الاجرا، طلا، خودرو، سیم کارت دائمی به نام فرد وام گیرنده، تایید افراد به وسیله شورای اسلامی روستا، گواهی صندوقهای سرمایه گذاری، میتوانند به عنوان وثیقه لازم برای تسهیلات مورد قبول بانکها قرار گیرند.

رییس کل بانک مرکزی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در این خصوص اظهار داشت: به سبب آسان شدن دسترسی مردم به این قبیل خدمات بانکی برای دریافتی های مالی، امکان آگاه شدن افراد از رتبه اعتباری، بهره گرفتن از سفته و امضای الکترونیک و همچنین افتتاح حساب غیر حضوری و احراز هویت، فراهم شده است. به این ترتیب نیازی به حضور فرد در شعبات بانکها وجود ندارد. 

رییس شورای پول و اعتبار در این مورد افزود: در ارتباط با اعتبارسنجی بانکی این امکان فراهم شده است که هر شخص به واسطه شرکت اعتبارسنجی ایرانیان، بتواند از رتبه و درجه اعتبار خود آگاه شود. علاوه بر این بخشنامه مرتبط با احراز هویت و همچنین افتتاح حسابهای غیر حضوری به بانکها ابلاغ شده است. اشخاصی که مایل به دریافت این تسهیلات هستند، میتوانند از طریق بانکهایی که زیر ساختهای لازم را دارند برای دریافت خدمات اقدام کنند.

او در ادامه بیان کرد: در صورتی که افراد میخواهند از طریق ارائه سفته اقدام کنند، امکان استفاده از سفته الکترونیک فراهم شده است تا بدون این که نیازی به مراجعه حضوری در بانکها داشته باشند، سفته لازم را دریافت کنند. سعی شده در بانکها زیرساختهایی فراهم شود تا مشتریان بتوانند امضای الکترونیک انجام دهند و نیازی به حضور در شعبه نداشته باشند.

دکتر صالح آبادی اشاره داشت که: بر اساس اقدامات و بخشنامه هایی که به بانکها ابلاغ کرده ایم، علاوه بر این که وثیقه های بانکی را تسهیل شده اند، دسترسی به این خدمات هم برای مردم راحتتر شده است. این خدمات را میتوانیم مجموعه ای از عملکردهای لازم و کارآمد بدانیم که سبب رضایت آحاد مردم خواهد شد. ایشان در ادامه بیان کرد: انتشار لیست بدهکاران مالی بزرگ از این هفته توسط بانک مرکزی انجام خواهد شد و این موضوع در چارچوب مفاد بند تبصره 16 قانون بودجه 1401 و در قالب جدول‌های استاندارد و معین است. این فهرست از طریق سایت بانک مرکزی در اختیار آحاد مردم قرار می‌گیرد.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
1400/12/18 چهارشنبه
logo

کردیت اسکورینگ
مرجع تخصصی مفاهیم گزارش های اعتبارسنجی

      creditscoring linkedin  creditscoring twitter  creditscoring
1400/12/18 چهارشنبه
2020© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت سیگما  میباشد.