خبرهای مرتبط اعتبارسنجی

کاهش معوقات، رفتارها و قوانین سلیقه‌ای با اجرا شدن طرح اعتبار سنجی بانکی

کاهش معوقات، رفتارها و قوانین سلیقه‌ای با اجرا شدن طرح اعتبار سنجی بانکی

با اجرای طرح اعتبار سنجی، رفتارها و قوانین سلیقه‌ای که در شعبات وجود داشت به طور قطع کاهش می‌یابد. به عنوان مثال می‌توانیم موضوع سهام...

نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، علی جدی در گفتگویی که با خبرگزاری ها داشت به بیان مسائلی در ارتباط با اجرای اعتبار سنجی و کاهش یافتن معوقات بانکی پرداخت. او در این گفتگو بیان کرد: با در نظر داشتن اجرای طرح جدید چک و سازمان یافتن گردش مالی حساب های افراد، به آسانی و بدون هیچ مشکلی کار اعتبارسنجی نتیجه خواهد داد و صاحبان کسب و کار مشکلاتی که در زمینه گردش مالی بالا و فعال داشته اند، رفع خواهد شد.

علی جدی در ادامه مطالب خود به این نکته اشاره داشت که: اعتبارسنجی موجب خواهد شد تا بروکراسی سنگینی که در زمان دریافت تسهیلات رایج بود، دیگر انجام نشود و مردم به راحتی مشغول اخذ تسهیلات مورد نظر خود شوند. بر همین اساس، با توجه به این که بانک همکاری بیشتری را با مردم دارد، رونق خوبی در کسب و کار افراد ایجاد میشود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد که: افرادی که به دنبال رونق کسب و کارهای کوچک خود هستند تسهیلاتی 150 میلیون تومانی به آنها تعلق خواهد گرفت که سعی شده برای ارائه این تسهیلات کارها روندی آسان داشته باشند. علی جدی اظهار داشت: بارها مشاهده کرده ام که بعد از معرفی برای اخذ تسهیلات، مردم وارد یک سیکل بسیار سنگین و پیچیده میشوند که آنها را دریافت تسهیلات پشیمان میکند. البته گاهی این شرایط به اندازه ای سنگین بود که اگر شخصی  دارای این شروط نبود، از دریافت تسهیلات بی بهره می ماند.

جدی در ارتباط با همین موضوع عنوان کرد: با اجرای طرح اعتبار سنجی بانکی، رفتارها و قوانین سلیقه‌ای که در شعبات وجود داشت به طور قطع کاهش می‌یابد. به عنوان مثال می‌توانیم موضوع سهام عدالت را بیان کنیم که در ارتباط با آن صحبت‌هایی با رییس بانک مرکزی هم داشته‌ایم. بیشتر بانکها از پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی سر باز می‌زنند که لازم است در مورد این مبحث همکاری‌های لازم را انجام دهند. در میان بانک‌های موجود، تنها بانک ملی به اجرای بخشنامه ارائه تسهیلات 10 میلیونی می‌پردازد و به آن عمل می‌کند.

علی جدید در پایان مباحثی که مطرح کرد به این موضوع پرداخت که:  به صورت متداول معوقات بانکی مرتبط با رقمها و تسهیلات بسیار درشتی است که برخی افراد برای فعالیتهای خاص آن را دریافت کرده اند. البته تعداد دریافت این وام های سنگین خیلی زیاد نیست و در افزایش معوقات بانکی اثری ندارد. ما میتوانیم با مشخص کردن مشتریان خوش حساب بانکها، به کم شدن معوقات خوش بین باشیم.
منبع خبرگزاری ایبنا

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
1400/12/18 چهارشنبه
logo

کردیت اسکورینگ
مرجع تخصصی مفاهیم گزارش های اعتبارسنجی

      creditscoring linkedin  creditscoring twitter  creditscoring
1400/12/18 چهارشنبه
2020© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت سیگما  میباشد.