خبرهای مرتبط اعتبارسنجی

بازنشستگان تامین اجتماعی وام بدون ضامن دریافت خواهند کرد

بازنشستگان تامین اجتماعی وام بدون ضامن دریافت خواهند کرد

آقای سید احسان خاندوزی در سخنانی در این رابطه اعلام کرد که بانک صادرات ایران به منظور پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان کشوری، مبلغ 700 میلیارد تومان اختصاص داده و مقرر شده پرداخت این وام به افراد بازنشسته بدون نیاز به ضامن انجام شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور از اختصاص مبلغ 700 میلیارد تومان برای اعطای وام به بازنشتسگان خبر داد. آقای خاندوزی در سخنانی در این رابطه اعلام کرد که بانک صادرات ایران به منظور پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان کشوری، مبلغ 700 میلیارد تومان اختصاص داده و مقرر شده پرداخت این وام به افراد بازنشسته بدون نیاز به ضامن انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این رابطه تصریح کرد: دولت در زمینه مسائل بانکی به دنبال افزایش میزان پرداخت تسهیلات و وام‌های کوچک به مردم است، و البته سیاست دولت در این زمینه بر این اساس است که در زمینه پرداخت وام نیازی به دریافت وثیقه و دیگر موانع موجود بر سر راه مردم نباشد و صرفا از طریق اعتبار سنجی مردم، به آن‌ها وام پرداخت شود. در این زمینه اقدامات لازم از سوی اعضای هیئت مدیره تمامی بانک‌ها انجام و دستورالعمل مربوط به این کار صادر شده است. ضمن اینکه برخوردهای لازم با مدیران متخلف در این زمینه که از انجام این کار امتناع کرده‌اند، صورت گرفته است و این برخوردها با افرادی که از این قانون پیروی نمی‌کنند، ادامه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد همچنین اعلام کرد: بانک صادرات با موافقت اعضای هیئت مدیره خود در زمینه پرداخت تسهیلات و وام‌های کوچک به بازنشستگان به خصوص بازنشستگان کشوری، مقرر کرده است که مبلغ 700 میلیارد تومان در اختیار این افراد قرار دهد. از سوی دیگر قررا شده است که مبلغ دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام به صورت ربحی که نیازی به ضامن نداشته باشد و سود آن نیز شش درصد باشد، به بازنشستگان کشوری اختصاص داده شود. جزئیات این وام نیز به زودی به مردم اعلام خواهد شد.

سال گذشته بود که در دی ماه، رئیس‌جمهور در سخنانی که در جلسه خود با مدیران عامل بانک‌ها مطرح کرده بود، بر لزوم پرداخت تسهیلات و وام بدون نیاز به ضامن و صرفا از طریق سنجیدن اعتبار مالی مردم، تاکید کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
1400/12/18 چهارشنبه
logo

کردیت اسکورینگ
مرجع تخصصی مفاهیم گزارش های اعتبارسنجی

      creditscoring linkedin  creditscoring twitter  creditscoring
2020© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت سیگما  میباشد.