توضيحات: (الف ) پاسخ استعلام از سامانه اعتبارسنجی در مورد هر مشتری بنابر اینکه از ابتدای سال 1388 تاکنون از بانکهای عضو سامانه تسهيلاتی دریافت نموده باشد یا هيچگونه تسهيلاتی دریافت نکرده باشد، به دو صورت خواهد بود: 1 در صورت نداشتن هيچگونه تسهيلات یا قرارداد: صرفاً گزارش آمار استعلام (گزارش خالی) در مورد این مشتری در سامانه توليد شده و در اختيار کاربر قرار میگيرد. 2 در صورت دارا بودن تسهيلات یا قرارداد (دارا بودن حداقل یک قرارداد): گزارشهای متنوعی تحت عناوین پایه، استاندارد، پيشرفته، سوابق و گزارش ارزیابی (رتبه اعتباری) در اختيار کاربر قرار میگيرد و کاربر مجاز است بنابر نياز خود هر کدام از این نوع گزارشها را دریافت نماید. مجدداً لازم بذکر است این گزارشها صرفاً در مورد اشخاصی که از ابتدای سال 1388 تاکنون حداقل یک قرارداد تسهيلاتی یا هر نوع تعهد دیگر (مانند ضمانتنامه) از یکی از بانکهای عضو سامانه دریافت نموده باشند، قابل ارائه میباشد. در غير اینصورت فقط گزارش آمار استعلام یا اصطلاحاً گزارش خالی ارائه میگردد. گزارش خالی در واقع نشان میدهد که مشتری مورد نظر از هيچکدام از بانکهای عضو سامانه از ابتدای سال 1388 تاکنون هيچگونه تسهيلاتی دریافت نکرده است. (ب ) بنابر بخشنامه های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانکها و موسسات مالی اعتباری موظفند اطلاعات مربوط به کليه تسهيلات و تعهدات پرداخت شده به کليه مشتریان خود را به سامانه اعتبارسنجی ارسال نمایند و شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران نيز اطلاعات دریافتی را بصورت ماهانه در سامانه اعتبارسنجی بروزرسانی مینماید. جهت مشاهده ليست بانکهای عضو سامانه، مسئوليتهای حقوقی شرکت و کاربران و سایر اطلاعات مورد نياز به آدرس اینترنتی زیر مراجعه فرمایيد:
www.mycredit.ir
توضیح: ضمناً به اطلاع می رساند اشخاصی که سوابق اعتباری مثبت نزد بانکها و موسسات مالی و اعتباری داشته باشند، برای آنان نمره اعتباری محاسبه می گردد و اشخاص می توانند با کسب نمره اعتباری مثبت، اهلیت اعتباری خود را افزایش دهند.